SIMONA DIDVALYTĖ

Man dabar 9 metai

Kelios pastabos

Mano babytė identiškai rašė dienoraštį. Labai smulkiai ir beveik visur paminimos oro sąlygos. Taigi šiame tekste įdomu yra tai, kad oro linija visuomet eina kaip jungiamoji.

Kas dar įdomu – aš rašau babytės raštu, t. y. ją kopijuoju. Ir tik vėliau, kai esu Vilniuje ir nebe Kaune, rašau savo raštu.

Kaip tik aprašomas pošventinis laikotarpis. Apie daug veiksmų, kuriuos atlieka babytė, aš rašau „mes su babyte“.

Šneku kopijuodama jos „radiją duoda iš Kanados“, „filmas eina per televizorių“, „nuimti eglę“ ir t. t.

Simona Didvalytė

1987 ir 1988 m. sausio gruodžio mėnesiai

Antradienį gruodžio 29 dieną mane išleido atostogom. Trečiadienį aš buvau namie, laukiau mamos. Ketvirtadienį gruodžio 31 d.  iš ryto susidėjau daiktus o vakare išvažiavau į Jonavą švęsti Naujuosius metus. Atvažiavo Rytis dėdė Vidas ir teta Nijolė. Naujuosius metus sutikome linksmai. Dainavome dainas, šokome ir šaudėme klapuškes. Radome vieną fantą. Penktadienį sausio 1 dieną aš atvažiavau su mama ir tėte pas babytę į Kauną. Kaune buvo teta Ryma ir Mariukas. Pradėjome žaisti sulaukėme Senelio Šalčio o Aš vėl apsirengiau čigone Karmen ir dalinau dovanas. Poto pašokau ir visus išbūriau. Po mano šokimo Marius pasakė eilėraščius. Po eilėraščių aš dainavau dainas. Paskui pažiūrėjome vaikučiams ir ėjome miegoti. Šeštadienį 2 d. lijo. Mes norėjome eiti prie eglutės. Apie 11 h ryte mano tėveliai išvažiavo į Vilnių. Jau rengėmės išeiti į Laisvės Alėją bet atėjo teta Aušra. Kaip teta išėjo lietus dar lijo. Pavalgėme pietus ir ėjome miegoti. Kaip atsikėlėme lietus jau buvo pusiau nustojęs. Aš Mariui pasakiau kad įdomiau vakare būti prie eglės nes dega lemputės. Nuvažiavome į Laisvės Alėją tenai buvo eglutė su baltom degančiom lemputėm. Poto nuėjome prie karo muziejaus ten degė spalvotos lemputės. Su Mariumi nuėjau prie Lenino. Poto važiavome namo nes vėl pradėjo smarkiai lyti. Kaip atvažiavome namo pavalgėme vakarienę ir ėjome su Mariumi papiešti. Po laiko gėrėme matę. Poto ėjome miegoti. Sekmadienį sausio 3 dieną su Mariumi žaidėme o 18 h važiavome lydėti juos iki autobusų stoties. Jie važiavo į Klaipėdą. O babytė nuvažiavo pas tetą Genę. Grįžę su dieduku namo žiūrėjome vaikams, laiką ir laidą 10 × 10. Poto grįžo babytė ir mes ėjome miegoti. Naktį man labai pradėjo skaudėti ausį. Visą dieną sirgau su ausimi ir sloga. Temperatūros nebuvo. Negalėjau valgyti. Pirmadienį sausio 4 d. man ausies beveik nebeskaudėjo. Antradienį sausio 5 d. ausis praėjo. Po pusryčių su babyte nuėjome į bažnyčią bet ji buvo uždaryta. Poto norėjome nueiti į vieną parduotuvę bet ten buvo patikrinimas. Tada nuėjome į kioską ten nupirkome atviručių ir šį sąsiuvinį. Trečiadienį sausio 6 d. aš atsikėliau nusiprausiau ir kaip visada suvalgiau sutarkuotas morkas. Ir ruošiausi eiti pusryčiauti. Pažiūrėjau pro langą ir vėl lyja. Visi juk šiemet stebisi kad žiemos nėra. Vilniuje ir Kaune sniego visiškai nėra o temperatūra iki 9 laipsnių šilumos. Šiandieną Trys Karaliai. Bus linksma šventė dėdės Kosto ir mano Onytės (skudurinės lėlės – aut. past.) gimimo diena. Mano Onutei 1 metukas. Štai pažiūrėjau pro langą vietoj lietaus pradėjo snigti. Ir kokiomis dideliomis snaigėmis!

Štai jau pavalgiau ir laukiu kada vėl išeisime į bažnyčią. Dabar babytė ruošia pietus o poto ir išeisime. Pietūs bus skanūs bus naliesnikai kaip sakoma blynai su mėsa. Apie 12 h aš su babyte išėjome į bažnyčią. Atėjome grojo vargonai kunigas kalbėjo pamokslą. Poto nuėjome pažiūrėti dievuliuko. Pažiūrėjome jo paveikslus. Eidami į bažnyčią užėjome į paštą. O kaip išėjome iš bažnyčios lietus pradėjo smarkiai lyti. Diedukas išėjo į polikliniką jam gydo akis. Dabar babytė eina siūti. Bet jai trys karaliai ir ji eina rašyti dienyną. Šiandieną su dieduku parašėme Giedriukui laišką su gimimo diena jam penki metukai. Dar šiandien buvome parduotuvėje. Babytė nusipirko sau naują tušinuką. O dabar sėdime rašome dienynus ir laukiame dieduko. Dar su babyte pakalbėjome apie pirmąją komuniją. Nes aš pati noriu eiti. Kaip visi sako dabar prieš komuniją reikia būt gerai nes poto turėsi pasakyti išpažinties visą maišą. Šiandieną kaip važiavome į bažnyčią lietus smarkiai nelijo. Tad nusprendėme dar nuvažiuoti į katedrą su babyte bet kaip rašiau kaip išėjome iš bažnyčios smarkiai lijo. O per tokį orą niekur nenuvažiuosi. Tai grįžome namo. O dabar grįžo diedukas babytei nupirko vaistų. Dabar babytė ruošia stalą o lietus vis lyja ir lyja. 2 h pavalgėme pietus ir ėjome atsigulti. O pusę penkių ėjome į svečius pas tetą Žėnę ir tetą Virginiją. Teta Žėne gera vaikystės dieduko draugė. Grįžome namo pažiūrėjome kiną per televizorių ir ruošiamės eiti miegoti. Man suriš ausytę ir pašildys grelkutę. Dar įlašins į nosį.

Ketvirtadienį sausio 7 d. aš atsikėliau nusiprausiau apsirengiau ir vėl nuėjau valgyti tarkuotas morkas. Pavalgiau pusryčius ir atėjau tvarkyti kambario kloti lovą. Dar nuėjau nuimti eglutės. Nuėmėme žaisliukus žvakes vatą ir blizgučius. Nuo papuoštos lempos kuri kabo salone su babyte nuėmėme balionus kurie kabėjo, blizgučius ir visokiausius kitus papuošalus. Mano Kauno kambaryje nuėmėme papuoštą žaisliukais, blizgučiais, vata ir vienintele žvakute šakelę. Turbūt jau baigėsi visos šios šventės. Nuėmėme mano kambary ant lempos pakabintus balionus. Diedukas išėjo į remontų užsakymų valdybą. Dabar mes su babyte ruošiamės eiti į miestą. Prieš pietus mes su babyte išėjome į miestą. Nuvažiavome į „Centrinį paštą“ babytei reikėjo pasiimti pensiją. Buvo labai didelė eilė. O tos darbuotojos kol susitvarko su asmeniu praeina labai daug laiko. Tada mes su babyte paprašėme už mus kad pastovėtų vienas žmogus. O mes su babyte nuėjome į gryną orą. Nuėjome į parduotuvę „Du gaideliai“ poto užėjome į Kauno muzikinį teatrą pažiūrėti repertuaro. Ir vėl grįžome į paštą. Dar buvo likę nemažai žmonių bet teko palaukti. Po pašto užėjome į Kauno katedrą man ji labai patiko. Poto nuėjome į stotelę įsėdome į troleibusą ir nuvažiavome namo. Namie jau buvo grįžęs diedukas ir paruošęs pietus laukė mūsų. Visi trys pavalgėme pietus ir ėjome atsigulti. Aš miegojau bet paskambino telefonas ir mus visus pakėlė iš miego.

Poto babytė su dieduku užsnaudė o aš nebenorėjau miego ir tada aš atsikėliau. Pusę šešių diedukas atsikėlė ir nuėjo pas babytę klausyti žinių per radiją apie pasaulį. Žinias daugiausiai duoda Kanada. Pagaliau babytė ateina prie mašinos (prie siuvimo mašinos; man labai patikdavo žiūrėti, kaip ji siuva – aut. past.). Mes su dieduku žiūrėjome pirmą krepšinio kėlinį dabar eina dokumentinis filmas. Po jo eis antras kėlinys ir jį žiūrėsime. O žaidžia krepšinyje Žalgiris–Stroitelis. Jau baigėme žiūrėti krepšinio paskutinį kėlinį, bet gaila jis baigėsi nelinksmai. Žalgiris žaidė labai keistai ir pralaimėjo. Dabar žiūriu laidą vaikučiams. Jau pavalgėme vakarienę. Pažiūrėjome laidą laikas ir po laiko gėrėme visi kartu matę. Poto žiūrėjome laidą prožektorius ir persitvarkymas. Po tos laidos ėjo per televizorių filmas mes jį pažiūrėjome ir ėjome miegoti. Sapną aš sapnavau apie šuniuką, avytes, mūsų draugus ir mamą ir kad visa šeima būtų sveika.

Rašyti komentarą

Turite prisijungti, jei norite komentuoti.